2012. február 26., vasárnap

Battlefield - Operation BlackOut v2


Bevezetés – előzmények

2011. őszén egy veszprémi játék után levezetésképp beszélgettünk, hogy milyen jó volna egy dunántúli játéksorozatot létrehozni, illetve folytatni. 2011-ben volt néhány állomása már a sorozatnak, de ez Veszprém közvetlen környékére koncentrálódott.  Öt csapat önjelölt szervezői voltak jelen, és mindannyian helyeseltünk szorgosan... és akkor kezdődött... 2011-ben már megszületett a konfliktusok kirobbantó-szenvedő-segítségnyújtó kitalált országok neve és jellemzése, amit itt olvashattok:



Bakávia. Területileg nagy, kiválóan képzett, erős jól felszerelt hadsereggel, a gazdasága a katonai termelésre van kihegyezve. Nyersanyaga kevés. Államforma, Parlamentáris Monarchia, a Király dönt az oktatás, és a hadsereg felet.
A törvényhozásban a királynak 50% szavazata van, a parlamentnek 50%. Ahhoz hogy egy törvény jogerőre emelkedjem 60% többség kell.

Everland. Területileg nagy, kis létszámú, kiválóan képzett, erős jól felszerelt hadsereggel. Gazdaságilag , és technikailag a legfejletebb a térségben. Nyersanyaga önfenntartásra elegendő, de a további fejlődéshez már kevés. Államforma Demokrácia.
mindenről a parlament dönt.

Libertád. Területileg kicsi, kis számú, elfogadhatóan képzett, közepesen felszerelt hadsereggel. Gazdaságilag fejletlen, rengeteg ritka nyersanyaggal. Államforma Elnöki Teokratikus Köztársaság. Az elnök, és tanácsadói döntenek az ország életérő. ( 20 éve nem volt, külföldi megfigyelők által ellenőrzött választás )
Rengeteg, és roppant értékes nyersanyagokat, elnöki rendelet alapján kizárólag csak Bakáviának lehet értékesíteni. Aki cserében a bányászathoz szükséges gépeket ad. Segít kiépíteni, a Libertádi lakosság védelmét szolgáló titkosszolgálati rendszert. Kiképzi, és felfegyverzi a Libertádi hadsereget.


Mindenki hozta a legjobb formáját, és születtek az ötletek. Kik legyenek a szervezők? Hol legyenek az állomások? Milyen időközökkel? Mikor kezdődjön? Milyen szabályzat szerint? Összefüggő legyen, vagy független egymástól? Karszalagos, vagy dresscode-os játékok legyenek?
Öt társulat vállalta el, hogy rendez játékot (Blackwater, SZ.A.K., KING, UNIT, PAC), és együtt halad a cél felé. (Na jó, ezt a mondatvéget viccnek vegyétek) :)
Hol legyenek az állomások? Adta magát, mert legtöbbünk saját illetve bérelt pályával rendelkezik, már csak a sorrend volt a kérdéses. Mi a PAC-cal elvállaltuk a nyitójáték lebonyolítását, mivel a pálya télen is megközelíthető, játszható. Egymás utáni hétvégéken nem lett volna jó ötlet időzíteni (inkább ostobaság lett volna...), így abban maradtunk, hogy néhány hónapos egymásutánban szervezzük a játékokat. Szabályzat egyértelműen MASZ 2010 volt, ettől csak szigorúbb irányban térhetünk el. Összefüggő, egymásra épülő játékok is lehetnek, de lehetnek akár a háttérországban zajló konfliktust is feldolgozó lövöldözősdi. 2011-ben, a játéksorozat lefektetésekor eldöntötték az alapítók, hogy dresscode-os játéksorozat legyen, amit mindenki maximálisan támogatott.

2012.02.19. Zalaegerszeg, Battlefield: Operation Blackout
Mivel a PAC elvállalta a nyitó esemény rendezését, így nekiálltunk a történetet kigondolni. Töprengtünk, hogy a helyi pálya adottságai mit tesznek lehetővé.
 Amellett döntöttünk, hogy Everland megtámadja Libertád-ot, de Bakávia is beszállt a buliba, és szövetségre lépett Libertáddal. Közös erővel megpróbálják visszaszorítani az agresszor Everland-et, minden eszközzel. Egy téli reggelen, miközben az everlandi helyőrség parancsnoka mézet kent a vajas kenyerére egy rádióüzenetet hallott:
"Zuhanunk, találatot kapott a repülőgépünk...a 4 fő személyzet katapultál Libertád fölött..."
Everland azonnal kutatóegységeket küldött a személyzet megmentésére, és a rakomány visszaszerzésére. Eközben a szövetségesek is gőzerővel keresték a "csomagokat".

Eddig nagyon jól hangzik, de ezt meg is kell szervezni, játszhatóvá tenni a történetet.  További agyalás, csapaton belüli szereposztás után eldőlt, hogy ki legyen szervező a játék ideje alatt, vagy épp játékos szerepet kap a csapata által szervezett játékon. Történet megfogalmazása, regmodul felépítése, hírverés, és már el is ment egy hét az amúgy sem sok időből. Számos változtatást és finomítást csináltunk, mire végleges lett a játék.
De szaladjunk is előre az időben, mert így is marha unalmas az írásom. A játék hétvégéjén pénteken -a szokásos csapathízlalás közepette- újra átbeszéltük a részleteket, és hogy szombaton pályát takarítunk, előkészítünk. Így is lett, veszélyes helyek kijelölése, bázisok takarítása, és felkészülés testileg-lelkileg. (...ez nálam stresszben és álmatlanságban nyilvánult meg...)

2012.02.19. A játék napja
Reggel 7:00, találkozó a parkolóban.
Átbeszéltük a történetet újra, és mindenki indult a dolgára. Érkeztetni tökéletes volt a PAC háreme (inkább "hároma"), jobb kedvvel száll ki a kocsiból ha nem valami szőrös pofa köszönti reggel. A pályára kivittük a kellékeket, gondosan elrejtve. (erről majd később)

Reggel 9:30, Paintball pálya
Kronózás után gyülekező, majd eligazítás után elindult egy-egy szervező vezetésével a két csapat a bázisukra. Ott rövid szavazás (testi kényszer alkalmazásával) oldalparancsnokot választott. Ezután ismét egy gyors áttekintés a szabályokat illetően. Szükség volt rá...

10:00 Játék indul
A játék elindulásakor gyors szerveződés és megbeszélés mindkét oldalon, miszerint "mutassuk meg Everland erejét" illetve "kik ezek az everlandi kutyák az országunkban, takarodjanak innen".  Ezután elindult a játék. A pálya rettenetesen csúszott, köszönhetően az éjszakai fagynak és a nappali napsütésnek. A hó 99%-ban eltűnt, már csak nyomokban tartalmazta a pálya. Maradt a hólé. Ebből egyenes összefüggésben lett a sár, mint olyan. Hogy milyen? A vizes szappanhoz hasonlítanám. Így néhány játékosunk bemutatta a tripla leszúrt rittbergert, természetesen taktikailag, szigorú tekintettel, replikával a kézben. Szerencsére egyik tornamutatvány alkalmával sem sérült meg senki.

Mindkét csapat kereste a repülőgép személyzetét az erdőben, akik az eligazítás alatt "elvesztek" (játékszervezői utasítás alapján elbújtak). Többnyire kereste a társaság, de nem találták őket. Többször az egyik pilóta orra előtt 3 méterre ment el ellenséges raj, majd megpillantották az első pilótát. Fogjul is ejtették, pechjére ellenséges fogságba került. A maradék három pilóta továbbra is az erdőben kóborolt, néha tűzharcba keveredett, de bátran elfutottak. (...Pampalini nem azért fut el, mert fél, hanem mert új kalandok után kutat...) Közben a csapatok kitartóan támadták egymás bázisát, és rendszerint egymásra találtak az erdő szélén, így esélyük sem volt a pilóták megtalálására. Egy nem várt akcióban egy Libertádi raj bejutott Everland bázisára, onnan megszerezve az egyik, a táska nyitásához szükséges kódot.  A repülő még szabadon lévő három fős személyzete közelebb jött az erdő széléhez, mivel az idő már telt, a játékidő pedig véges. Nem is tartott sokáig, amíg az Everlandi csapatok megtalálták a "sérült" pilótát az ominózus "löszfal" tetején. Őt kettő embernek kellett vezetnie (imitálva a cipelést). A maradék két pilóta továbbra is szabadon tévelygett az erdőben, amikor ők is baráti kézre kerültek.
Tehát a felállás szerint Everlandnek 3, Libertád+Bakáviának pedig csak egy pilótája volt. Everland megtudta a 3 "elveszett embertől", hogy hol esett ki a repülőgépből az EMP-t indító aktatáska. Eddig szép és jó, de hiába van meg Everlandnek a táska, ha csak az egyik kód van meg a kettőből. Megoldás: megtámadni az ellenséges HQ-t, és megszerezni az ott lévő kód-ot.

Közben váratlan dolog történt, amire nem számítottunk. Libertád megtalálta az EMP-t. Így rögtönözni kellett egy VIS MAJOR tervet. Az EMP telepítéséhez 2 fő repülőgép személyzet kell, tehát hiába van meg Libertádnak az EMP, ha csak egy "szaki" van hozzá. Hát raboltak maguknak egyet. Nem kis öldöklés árán jutottak el a bázishoz, de végül sikerrel jártak.

A szervezői utasítást követve a focipálya közepén kijelölt pontra kellett telepíteni az EMP-t úgy, hogy 15 percig folyamatosan fognia kell a két repülősnek. Libertád biztosította a területet, de sajnos Everland 90%-a épp a visszaállón volt. Sikerült telepíteni a csodafegyvert, majd mindkét csapat a saját bázisán gyülekezve várta a játék utolsó nagy csatáját.

14:45
Everland utolsó rádióüzenetként megkapta a kivonási zóna koordinátáját, ahova el kellett jutniuk, hogy élve átvészeljék a sikertelen megszállási hadműveletet. Természetesen Libertád ezt nem hagyta szó nélkül, és csapatokat indított a zónába. Libertád és Bakávia hadserege nem ért oda, így Everland még élő egységei kijutottak az országból.

A várt végső összecsapás sajnos elmaradt, csak két kisebb egység csapott össze a focipálya déli sarkában.
Összegzés:

Egy sikeres játékon vagyunk túl, ami talán méltó megnyitója volt ennek a játéksorozatnak. Voltak szervezési hibák, de szerencsére korrekt játékosok jöttek, és rögtön tudtak alkalmazkodni az új feladatokhoz.
Végül köszönöm mindenkinek aki eljött és harcolt egyet egy kemény pályán, nehéz körülmények között. Ahogy a fórumon valamelyik játékos írt:
"Mi jól éreztük magunkat, asszonyaink/anyáink pedig rettegjenek a sáros ruháink láttán..."

Bcasbi, PAC Team

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése