2011. október 20., csütörtök

Itt a motor, hol a motor!?! -homemade motorépítés AEG-ek részére

...eljött az idő amikor megrögzött M4 párti Jack barátunk, úgy ítélte meg hogy most már kell egy AK is neki. Sikerült is venni egy budget AK-t, amihez természtesen hozzá kell nyúlni. 
Az első felvetés mindjárt egy erősebb rugó lenne, mivel a 320fps annak ellenére hogy messzebre visz mint a 400fps-es Agent Orange (boyi m4 vagy tudom is én) még is valami kis erőt kell bele hozni. Na rugó előhúz kalapból de motor sehol ami fel is tudná húzni :S jáááááj....


mi kell: rövid nyakú motor ami húzza a m110-s rugót
mi az ami van: hát egy bika erős A&K hosszú nyakú moci Jack sr-25-jéből, valamint a fegyverben egy szélkerék könnyedséggel forgó agyonhajtott cyma alapmotor (born in the stone Age)

....uuuhhh... na ez sehogy sem passzol. Nem gondoltam, hogy én mint lelkiismeretes szerelő azt tanácsoljam hogy  7-8 ezerért vegyünk már egy motort egy 15 ezer forintos fegyverbe... viszont éppen kéznél voltak a kezeim :) és szárnyaltak gondolataim, hogy éppen most mit tegyünk tönkre!

EtioPAC meghozta a döntést: motort építünk, házasítunk, rombolunk, hibridelünk, újítunk. Mivel a motorok teste és méretei egyformák, és a hosszú nyakú motor a rövid nyakútol csak a forgó tengely hosszában és egy segéd vezető kupakban térnek el ezért az alkatrészek univerzálisak :D hurrá! Tehát elméletben az erősebbik mágnesú testbe illesztve a rövidebbik tengelyű forgórész egy új, már megfelelő motort kapunk. Elméletileg..... és tényleg. 

Kezdésként ügyesen akasszunk ki a szénkefét tartó rugót és a vezetéket. Majd szénkefe ki. A motor "fenekét" a testével két szögletes és lapos fémnyulvány tartja a helyén, ha kihajtottuk őket kicsit akkor máris lejön a popsi és hozzáférünk a belsejéhez.











Nem kell megijedni. Az elektormos motor nem áll túl sok alkatrészből: Állórész, Forgórész... mondjam vagy mutassam. Mindenki emlékszik fizika óráról..... nem? .... uhhh... nem.... mindegy. 







Miután kicseréltük a forgórészt már csak össze kell rakni a motort. Figyeljünk oda hogy a tengelyt tartó csapágyak a helyükön legyenek mert elég hamar kávédarálóvá válik majd az a csuda masina! Ha már egyben vannak a részek akkor csak az előzőleg kihajtott nyúlványokat kell visszakalapálni és máris rögzítve van.







Íme... egy halom "még" felesleges alkatrész és a brutál erős és legfőképpen működőképes motorunk homemade.



EtioPAC Out

1 megjegyzés: