2011. szeptember 14., szerda

Tokio Marui MP5K rebuild, avagy a sánta félig vak kopó beleesik EtioPÓK hálójába...

Egyszer volt hol nem volt... volt egyszer egy Jack király akinek régi TM MP5K-ját a falu legszegényebb Etióp legénye pár alkatrészből újjá varázsolta, hogy elnyerje  a király mérhetetlen bizalmát a legény gonosz mágiát hívott életre... olvasott a MOSFET-ek könyvéből méghozzá a "szimpla FET" ördögi énekét mormolta egész nap. A király elégedett volt és odaadta fele királyságát....


...aztán egy sötét borongós napon a királyt tébolyító gondolatok támadták és megvált szeretett mp5k-jától....a gyöngyszemet sátáni sámánja az antiszociális sánta félig vak kopó szerezte meg! Ám ekkor támadt zavar az erőben mikor a mágikus eszközt a gonosz sánta sámán használni akarta!!!!! jjjaaaaajjj jaaajjjj..... füst és korom mindenfelé..... 

dühében a sámán éhes disznók közé vetette a csodapityut.... a laikusa rosszul mormolta az éneket, és a TM ellenszegült akaratának!!!! Az etiopid legény megküzdött hét tenger szörnyével, átkelt a tüzes szoroson, elhessegette szirének éneket és meggyógyította az MP5K-t. Erőssebb és jobb lett mint valaha, immáron ellenáll minden sámáni vonyításnak!!!

Tehát lássuk hogyan járt túl a sarlatán eszén a bátor legény és hogyan bosszulta meg királya elpazarolt és bitorolt értékét:
...izgalomra éhesen mint minden jetijód kezdjük a desszerttel.

"Sarlatán kutyák kik tékozoljátok honunk Etiop bátrainak szellemét és testét, próbára tétettek annak keze által"

(egyszerübben: szétku**om a szarotok ha szétnyúzzátok :) )

Fuck Yeahh.....

mivel a legény még ismeretlen területre tévedt, tökéletes lehetőséget nyújtott számára hogy móresre tanítsa a sámánt!

mivel megveszekedett fegyvermániásként napról napra sikerül egyre mélyebben elmerülnöm az airsoft technikai bugyraiban meg is ragadom az alkalmat hogy új fogalmakat és talán hasznos megoldásokat vezessek be kicsiny országunk harcolói tudatába...

kezdetben vala a megszokott:

(aztán mint veszett bika szabadul a képzelet más kárára..... hö hö hö... nem majd a sajátomat teszem tönkre miii....... aha ja...)






Angle of Engagement (AoE) 

én belépési  vagy kapcsolódási szögnek szeretem mindani, de mindenki a saját blogján azt talál ki amit akar. A technika lényege hogy a sector gear és dugattyú időzítésének megváltoztatásával javítható a mechanikus teljesítmény és a dugattyú fog kopása is minálisra csökkenthető. A modósítás célja hogy a sector gear a dugattyúba való első kapaszkodáskor a lehető legnagyobb felületen (teljes fogfelületen) kapja el a dugattyút, ez az az állapot amikor a sector gear és a dugattyú fogai teljesen párhuzamosak egymáshoz az első fogkapcsolódáskor.
(alapesetben az olcsóbb fegyverek alulfizetett mérnökei ezzel nem foglalkoznak, ezért a dugattyú előrébb fekszik a hengerfejre és a sector gear 25-30fokkal előrébb állva kap bele forgáskor ami nagy sebességnél okozza a fogak totális ledarálását)

Viszont még mielött elkezdenénk hézagolgatni a dugattyúnkat van itt pár apróság...  az időzítést két féle képpen állíthatjuk. Minden esetben a dugattyúra illeszkedő megfelelő vastagságú távtartó korongokkal. vagy a dugattyúfej és a dugattyútest közé "hézagolunk" és hosszabb csavarral fogatjuk össze az alkatrészeket, vagy a hengerfejre ragasztott és középen kifurt koronggal oldjuk meg hogy a dugattyú hátrébb kerüljön.

...aztán a történet éppen nem ért véget, ugyanis a dugattyú hátrébb kerülésével a sector gear fogainak a dugattyú második és harmadik foga útban van, forgás közben úgy érnek össze a fogak, hogy a sector megszorul. Megoldás: foghúzás

a második fogat totál gyökérkezeljük (cut off) viszont a harmadik fogat nem kell teljesen, elég csak félbetörni a beteg szájában, ez segít egy kis extra kapaszkodást a sector fogaknak. A harmadik fog vágása nem találomra történik, hanem folyamatos reszelgetés mindig vissza kell ellenörizni, hogy éppen hol tartunk, hogy el tud-e már fordulni a harmadik sector fog és megkezdődhet a húzási ciklus.    ....Ennyi :D


Short Stroking (SS)

egyszerüen rövid löketesítés :S Az autósportban hogyan építünk magas fordulatszámon pörgő szívó rémeket... na... na... hát rövid löketű motorokkal... na itt csináljuk ezt is... minek akkorát futnia a dugattyúnak ha tudnak kevesebbet is. A "Short Stroking" eredménye a megnövekedett tűzgyorsaság, homemade környezetben alkatrészvásárlás nélkül tudjuk gyorsítani a fegyverünk..... mondjuk mondjuk..... kb 10-15%-kal (videók lejjebb)

Megoldás: foghúzás (hát ha én sánta félig vak kopó mágus lennék még annyira nem izgulnék... majd szólok) általában 2-2 fogat érdemes lerágcsálni aki ultra brutálra vágyik mehet a 3-3 4-4 irányában is. (mint a hátérben látszik a 2 fog a dugattyúról úgy hiányzik hogy az elős a fémfog a második pedig a műanyag fog közvetlen utána... fogat ügyes kézzel és reszelővel húzunk, a sectornak pedig nyomhatjuk a szovjet köszörűt.
Mind a sector gear elfordulás szerinti "végéről" mind pedig a dugattyú, dugattyúfej felöli részéről egyenlő azonos számú fogakat kell levágni hogy ugyanazon időzítés megmaradjon a fogak között és ne legyen belőle óriási dugattyúrobbanás. Ugyanis ha elfelejtünk a sectorról ugyanannyi fogat levágni ugyan a fegyverünk felhúzza magát DE amikor a dugattyú már nem kapaszkodik a sectorba elindul szépen előre sűríteni és nyomást csinálni viszont a sector utolsó foga éppen ellentétes irányba robog vele szembe :D :D aztán bumm... csitt csatt ... kirr karr.... piff paff puff.... lehet rendelni gunnerse.hu-ről

akkor jó a fognyűvés ha így állnak elfordulás után.


Swiss Cheese (svájci sajt)

No de a bátor legyén nem hiába töltötte azt a sok időt az autósport szerelmeseként.... hát a magas fordulatú mechanikák átka a nehéz röpsúly ami csodássan tárolja az energiát és terheli a ciklust. Tehát könnyíteni kell valahol (na ha én sánta félig vak kopó sámán lennék most kezdenék el izgulni) ... keressünk meg hol van felesleges röpsúly :)      Hát a dugattyú az! No fene!
6-s fúró, 8-s fúró, szike, szimmetria, 10fúró.... good job, mission done. Hát már ez sem fog "neheztelni" ránk :)

A modosított alkatrészek családi fotója:

...na dobjuk össze, és teszteljünk:


(jaj de kis izgis... már úgy várom)





kezdésnek valami lassúra vágyom: 8.4V NiMh & TM EG700-s motor

na most már kezdek bemelegedni...valami vadabb dínom-dánom kell már: 9.6V NiMh TM EG700-s motor
fúúú most már tiszta sikamlós vagyok, na nyomjuk.... nini... egy GP m120 high speed motor hever az asztalon :D :D :D


tisztára be vagyok indulva..... durranni akarok szerte szét felé .... de még kell valami kis extra:


pl: hosszú cső csak az fps és az élvezet kedvéért, majd hangtompi alá rejtjük.



hm... azt mondja van minden földi jó és földi dió, mindig van tovább.... ááhhhhh 11.1V lipo... jó lesz maradhat.



...én élveztem és TE?








Specs: TM MP5K
minden alkatrész gyári, semmi csili vili tuning ketyere, a legkülönlegesebb dolog a csapágyas rugóvezető.
-AoE adjusting
-Short Stroking
-Swiss Cheese
-átvezetékelve
- No MosFet!
EtioP.A.C. Out


4 megjegyzés:

  1. Andrew The Terrible2011. szeptember 15. 22:06

    ÉN majd akkó' élvezem, ha műxik, mint a Doxa óra. Ellenkező esetben az örömszerző vessződet Gülü macska és tettestársai elé vettetem és félig vak szememet forgatva nézem, amint felzabálják...:-D

    VálaszTörlés
  2. Csőváz!
    Grat hozzá.
    Érdekelne (motor nélkül) mennyiért moddingolnád az én kicsike MP5K-m?
    köcce

    VálaszTörlés
  3. hi

    a használattól nem megy össze a dugfejre ragasztott távtartó?
    elég nagy bakit tudna okozni

    VálaszTörlés
  4. Andrew the Terrible2011. október 12. 21:22

    És működik...! Mint a Doxa. :-))))

    VálaszTörlés